IT’S TIME TO GO SOCIAL.

Als ondernemer doe jij natuurlijk het liefst waar jij écht goed in bent, én dat is ondernemen! Maar om jouw business te laten groeien heb je wel klanten nodig, want klanten betekent inkomsten. Alleen hoe kom je aan nieuwe klanten en hoe kun je hen bereiken? Dit doe je door online op te vallen!

De keuze is reuze op het world WILD web. Je kunt er daarom voor kiezen om alle mogelijke social mediakanalen in te zetten. Alleen zul je er snel genoeg achter komen dat dit een tijdrovend klusje is en je er weinig business uit gaat halen. Daarom ga ik graag voor jouw bedrijf aan de slag om te onderzoeken:

  • wie jouw doelgroep is
  • van welke social mediakanalen zij gebruik maken
  • hoe jij je kunt onderscheiden ten opzichte van jouw concurrentie

En dit alles met als doel om jouw online zichtbaarheid te vergroten, waardoor jouw onderneming groeit.

Droom jij ook van meer naamsbekendheid en een hogere omzet? 

Je kunt dit bereiken door jouw online zichtbaarheid te vergroter. Maar je zult ongetwijfeld gemerkt hebben dat er behoorlijk wat tijd in social media gaat zitten en dat je pas écht resultaten kunt boeken als er onderzoek aan vooraf gaat en een strategisch plan van aanpak op wordt gesteld.

Ik help je hier maar al te graag mee door onderzoek te doen naar jouw bedrijf en vervolgens de social media kanalen van jouw bedrijf te onderhouden. Hierdoor hoef jij je geen zorgen meer te maken om de social media kanalen en heb je éxtra tijd over om je te focussen op jouw business.

Werkwijze

Hieronder lees je de stappen die doorlopen zullen worden zodra Online Jungle de social media bedrijfspagina’s gaat beheren.

Online boost

1. Brainstormsessie.

In de voorbereidingsfase wil ik een eerste indruk krijgen van jouw bedrijf. Wat is het verhaal achter het bedrijf? In deze brainstormsessie breng ik zoveel mogelijk in kaart, zodat ik zoveel mogelijk over jouw bedrijf te weten kom.

2. Onderzoek.

Wie is jouw doelgroep? Hoe kan deze doelgroep bereikt worden? Wat is de boodschap en wat wil jouw doelgroep graag horen? Kortom door middel van een ‘inside-out’ en ‘outside-in’ onderzoek wordt vastgesteld welke online communicatie wijze het beste bij jouw bedrijf past.

3. Strategiebepaling.

Aan de hand van het onderzoek zal de strategie bepaald worden.

4. Plan van aanpak

Nu het onderzoek is afgerond en de strategie is bepaald, wordt een plan van aanpak opgesteld. Hierin wordt in gefaseerd advies gegeven hoe er te werk gegaan zal worden.

5. Contentcreatie.

Nu is het tijd voor actie! Daarom ga ik aan de slag met een thematische contentkalender waarbij teksten worden geschreven die de aandacht trekken. Heb je al goede foto’s en video’s die hiervoor gebruikt kunnen worden? Ja? Top! Dan zal er gekeken worden in hoeverre deze bruikbaar zijn. Nog niet? No problemo! Er zal advies worden uitgebracht wat voor foto’s en/of video’s het beste ingezet kunnen worden. Ik werk samen met verschillende foto- en videografen die ervoor zullen zorgen dat jouw social posts nóg beter op zullen vallen in de massa!

6. Content check.

Voordat het eerste bericht online geplaatst wordt, krijg je de mogelijkheid om de content te checken. De contentkalender wordt namelijk online met je gedeeld, zodat je hier 24/7 toegang tot hebt en je précies wat er op strategische wijze online zal verschijnen.

7. Updates.

Voor het einde van de maand vragen wij je om updates. Wat speelt er in de markt, wat speelt er binnen jouw bedrijf? Zijn er evenementen waar wij rekening mee kunnen houden? Etc.

8. Tussentijdse optimalisatie.

Tussentijds wordt het kanaal geoptimaliseerd. Hiermee wordt bedoeld dat het kanaal up-to-date wordt gehouden. (Het aanmaken van kopjes bij Instastories, het ontwerpen en veranderen van de omslagafbeelding en de bio tekst/URL etc.)

GRATIS social scan

Ben je voor je gevoel goed bezig op social media, maar wordt je doel maar niet bereikt? Vraag dan GRATIS een social scan aan.

  • Voeg hier de link toe van jouw social mediakanalen