Stel jij maandelijkse marketingdoelstellingen op?

Stiekem ben ik nog steeds aan het bijkomen van m’n lanceringsfeestje, maar the show must go on en stilzitten, daar heb ik écht geen tijd voor! Gisteren is namelijk, zoals je uiteraard wel door hebt gehad, de maand mei van start gegaan. Voor mij betekent een nieuwe maand éxtra focus!

Zowel voor mezelf, als voor m’n opdrachtgevers stel ik altijd jaarlijkste marketingdoelstellingen op. Dit zijn SMART geformuleerde doelen met erin wat we dankzij marketing willen bereiken. Aan het einde van iedere maand vergelijk ik deze doelstellingen altijd uitvoerig met de statistieken en resultaten die geboekt zijn in de afgelopen maand.

Hebben de plannen gewerkt? Wat kunnen we (nog) beter doen? En welk deel van de marketingdoelstellingen willen we in de aankomende maand bereiken? Zo heb je een doel om naartoe te werken én ook nog eens een stok achter de deur. Hier koppel ik namelijk altijd een beloning voor mezelf aan vast. We zijn tenslotte (bijna) allemaal competitief en zien die beloning als een gouden medaille.

Stel jij ook altijd ieder jaar marketingdoelstellingen op, die je vervolgens per maand verdeeld? En zo ja, wat zijn jouw doelen voor aankomende maand? Als je ze namelijk hardop uitspreekt of in dit geval hieronder of op socials plaatst, dan zul je zien dat je nóg harder je best gaat doen om dit doel te bereiken.

Ik ben benieuwd!