Adverteren op IGTV
Instagram is bezig met het compleet maken van zijn advertentiemogelijkheden en is op dit moment bezig met testen van advertenties op IGTV in de Verenigde Staten. Verschillende merken zoals Sephora, Puma en IKEA hebben al IGTV-advertenties gelanceerd. Populaire makers zoals Salice Rose en Avani Gregg zijn één van de eersten die de functie voor inkomsten uit de advertenties testen. Het is de bedoeling dat uiteindelijk elk merk deze functie kan gaan gebruiken en dat dit ook een extra optie toevoegt aan de influencermarketing. Ben je benieuwd naar alle al bekende info over adverteren op IGTV? Dan heb je geluk, want dat hebben we allemaal op een rijtje gezet in dit blog.
Hoe werkt het adverteren?
Momenteel is er bekend dat de advertenties tussen de IGTV’s komen die gebruikers bekijken en ze zullen ongeveer rond de 15 seconden duren. De advertenties worden nu ontworpen voor mobiel en op verschillende manieren getest door Instagram. Je moet je voorstellen dat het ongeveer hetzelfde gaat werken als YouTube adverteren:
Je kijkt een video van bijvoorbeeld een influencer die je leuk vindt die een IGTV-video heeft gemaakt over zijn of haar skinroutine. Voor, tijdens of na die IGTV komen dan advertenties te staan van bedrijven die de influencer betalen om hun advertenties te mogen laten zien in de video.
Lopend onderzoek
Instagram onderzoekt momenteel o.a. hoe zij dit een duurzame inkomstenbron kunnen maken voor influencers en of zij bijvoorbeeld gaan werken met een ‘advertentie overslaan’ mogelijkheid. De advertenties worden waarschijnlijk nog het hele jaar door getest om er zeker van te zijn dat de advertenties optimaal gaan werken voor adverteerders.
IGTV adverteren gaan gebruiken als Nederlandse influencer
Ook al kun je als Nederlandse influencer de functie momenteel nog niet gebruiken, is het wel alvast goed om een (nieuwe) IGTV-strategie te creëren. Uiteindelijk komt deze mogelijkheid namelijk wel in Nederland en dan wil je uiteraard graag dat bedrijven jou gaan betalen om tussen jouw IGTV’s te komen. Leg de focus de komende tijd dus op IGTV’s maken en zorg dat je kijkersaantal gaat groeien. Bedenk alvast relevante merken die misschien wel zouden willen adverteren en zorg dat je een mail uitstuurt als één van de eerste naar de bedrijven als het zo ver is.
IGTV adverteren gaan gebruiken als bedrijf
Als bedrijf heb je ook al de mogelijkheid om je alvast goed voor te bereiden op de lancering van adverteren op IGTV. Ga alvast onderzoek doen naar welke influencers scoren op IGTV én welke goed bij jouw bedrijf passen. Zorg ervoor dat je desnoods al mails hebt klaarstaan die je naar de influencers kunt sturen als het zo ver is. Dan heb je een grotere kans dat je met hen een samenwerking aan kunt gaan.
IGTV adverteren gaat sówieso een nieuwe trend worden, dus: hoe eerder jij erbij bent, hoe beter. Hou daarom de Instagram van @onlinejungle in de gaten, want wij zullen je updaten over al het nieuws rondom adverteren op IGTV. Wil je voor nu graag meer algemene informatie over IGTV en hoe jij het kunt inzetten voor je bedrijf? Lees dan ons blog: ‘Hoe kan ik IGTV inzetten voor mijn bedrijf?’