

Wij zorgen ervoor dat jij opvalt in de online jungle
Team Online Jungle gelooft erin dat elk bedrijf iets unieks bevat; iets wat net die extra sprankeling toevoegt aan jouw product of dienst die anderen niet hebben. Vaak zijn we als mensen veel bezig met onszelf en ons bedrijf vergelijken met anderen. Bij Online Jungle doen we het echter net anders, want wij zijn juist gefocust op hoe een bedrijf zich kan onderscheiden. Dus niet hetzelfde doen als de succesvolle concullega, maar de wereld iets geven wat ze nog niet eerder hebben gezien.
“Opvallen door je te onderscheiden is de meest
natuurlijke en sterke marketingstrategie die er is.”
Daarom ontwikkelen wij creatieve strategische campagnes waar je mee opvalt op een manier die bij het bedrijf past.
Liever zelf aan de slag met een campagne, maar wil je Online Jungle inschakelen als sparringspartner of heb je andere marketing gerelateerde vragen? Boek dan een Coffee Consultancy.
De eigenaresse van Online Jungle is me, Vyella Kaptein. Ik ben de online strateeg en het creatieve brein achter de online campagnes. Ik denk alles uit, ga aan de slag met de campagnestrategie en funnel, waarna team Online Jungle mij ondersteunt om alles te realiseren én ik de campagne weer manage.
Meer over Vyella
- Ik ben online marketeer, tekstschrijver, maar stiekem ook grafisch ontwerper. Ja, ik heb heel wat jaartjes in de schoolbanken gezeten ;-)
- 's Nachts droom ik over marketing. Ze noemen mij daarom niet voor niets ook wel een creatieve ideeën machine, waarvan de raderen maar door blijven draaien. Geef mij een campagne voorzetje en ik rol er een compleet plan uit.
- Ja, ik ben die creatieveling die ook van cijfertjes houdt. Hierdoor hou ik de statistieken scherp in het oog om ervoor te zorgen dat de creatieve campagne ook daadwerkelijk effectief is. Constateer ik dat na de lancering van een campagne een bepaald onderdeel minder goed scoort dan in eerste instantie gedacht, dan neem ik ook geen blad voor de mond om dit eerlijk op te biechten en de campagneplannen aan te passen om er alles aan te doen om het onderste uit de kan te halen wat betreft de campagne.
- In m'n vrije tijd sta ik graag op de tennisbaan, lees een goed boek of reis een rondje om de wereld.

Team Online Jungle
Ons verhaal

Na mijn studie journalistiek afgerond te hebben, ben ik (Vyella) gestart aan de opleiding Marketing & Communicatie in Antwerpen. Aangezien ik al een papiertje op zak had, werd mij steeds vaker de vraag gesteld “Vyella, zou jij onze teksten willen redigeren?” of “Vyel, zou jij ons marketingplan eens door willen nemen?”. Dit begon als een vriendendienst totdat mijn moeder mij erop wees dat het misschien eens tijd werd om mij in te schrijven bij de KvK. Zo gezegd, zo gedaan! Omdat mijn klanten via via kwamen en ik mijn freelance werk meer zag als leuke bijverdiensten naast mijn studie, schreef ik mij in onder de naam ‘Via Vyella’.
Na mijn studie heb ik eerst een blauwe maandag in loondienst gewerkt. Ondanks dat m’n werk en collega’s superleuk waren, wilde ik meer. Ik heb m’n baan opgezegd en fulltime voor Via Vyella gekozen.
Vanuit huis en cafeetjes werken is leuk, maar ik heb toch liever een vaste plek om naartoe te gaan. Daarom ben ik een werkplek gaan huren bij Hashtag Workmode in Rotterdam. Onwijs leuk, leerzaam en echt een aanrader als je nét begint met fulltime ondernemen.
De aanvragen bleven binnenstromen, het werk ging goed, klanten waren tevreden, maar toch had ik m’n doel nog niet behaald. Ik had dusdanig veel plezier in ondernemen dat ik een bedrijf met meerdere medewerkers voor mij zag. En tsja, een medewerker die de telefoon opneemt met “… van via Vyella” vond ik simpelweg niet zo lekker bekken. Daar kwam nog eens bij dat ik dusdanig in het ondernemerschap gerold ben, dat ik zelf stiekem nooit iets aan m’n eigen marketing had gedaan. Het was tijd om het roer om te gooien en aan m’n bedrijf te gaan werken in plaats van er alleen maar in. Na een aantal maanden keihard werken vond er een rebranding plaats en was Online Jungle geboren.
Na de rebranding is alles in sneltreinvaart gegaan. Tussen alle mailtjes die ik dagelijks ontving vond ik ineens een heel leuk berichtje van Pepper, die graag stage bij Online Jungle wilde lopen. Vereerd, maar vooral onwijs leuk! De klik was er gelijk en na 4 maanden wist de eerste Online Jungle stagiaire haar stage af te ronden.
De leergierige Pepper bleek een ruwe tekstdiamant te zijn. Ik heb haar daarom gevraagd of zij een aantal uur per week voor Online Jungle wilde werken en haar antwoord was JA! #whoopwhoop Team Online Jungle was geboren! Inmiddels heeft Pepper de nodige studies en cursussen gevolgd, waardoor we haar volmondig copywriter en SEO expert kunnen noemen.
Toen ik benaderd werd voor een internationale klus was mijn eerste reactie TOF. Mijn Engels is goed, maar goed is in dit geval niet goed genoeg. Het onderzoek, de strategie en de teksten die aangeleverd zouden worden moesten per-fect en foutloos zijn. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een vertaler en sindsdien vertaalt Tamasine met regelmaat teksten vanuit het Nederlands naar Engels.
En daar was uiteraard ook een extra werkplek voor nodig. Daarom heb ik met pijn in m’n hart m’n werkplek bij Workmode opgezegd, om te verkassen naar een eigen Offline Jungle office. Op 1 januari 2020 nam ik de sleutel in ontvangst en op 8 februari vond het openingsfeestje plaats.
Week 2 Corona zou de stage van Liselotte van start gaan. Aangezien zij om op 1 minuut afstand van kantoor woont, durfde we het wel aan. Terwijl Pepper vanuit huis werkte, zijn Liselotte en ik aan de slag gegaan met o.a. de social strategie van Online Jungle én is de Monday Marketing Quizz in het leven geroepen. Dit is een quiz die iedere maandag op onze Instagram stories verschijnt om jouw marketingkennis te testen. Inmiddels heeft stagiaire Fleur de werkzaamheden van Liselotte overgenomen.
Mijn ambitie is niet om van Online Jungle een giga groot bedrijf te maken waarbij je van de ene afdeling naar de ander gestuurd wordt. Ik hou van persoonlijk contact en dat werkt voor mij het beste in een klein team. Omdat ik vind dat iedere fotograaf, videograaf of grafisch ontwerper zijn eigen stijl heeft, heb ik een groot netwerk van verschillende creatieve ondernemers die wij voor verschillende projecten inzetten. Zo wordt précies die fotograaf, videograaf of grafisch ontwerper aan een project gekoppeld die wij bij het project past.