

Wij zorgen ervoor dat jij door de bomen het bos weer ziet in de
Team Online Jungle gelooft erin dat elk bedrijf iets unieks bevat; iets wat net die extra sprankeling toevoegt aan jouw product of dienst die anderen niet hebben. Vaak zijn we als mensen veel bezig met onszelf en ons bedrijf vergelijken met anderen. Bij Online Jungle doen we het echter net anders, want wij zijn juist gefocust op hoe een bedrijf zich kan onderscheiden. Dus niet hetzelfde doen als de succesvolle concullega, maar de wereld iets geven wat ze nog niet eerder hebben gezien.
“Opvallen door je te onderscheiden is de meest
natuurlijke en sterke marketingstrategie die er is.”
Daarom zijn we een full service marketingbedrijf, zodat wij aan de slag kunnen gaan om dé ideale strategie te ontwikkelen om ervoor te zorgen dat jouw business of het bedrijf waarvoor je werkt online opvalt op een manier die bij het bedrijf past.
Team Online Jungle
Ons verhaal

Na mijn studie journalistiek afgerond te hebben, ben ik (Vyella) gestart aan de opleiding Marketing & Communicatie in Antwerpen. Aangezien ik al een papiertje op zak had, werd mij steeds vaker de vraag gesteld “Vyella, zou jij onze teksten willen redigeren?” of “Vyel, zou jij ons marketingplan eens door willen nemen?”. Dit begon als een vriendendienst totdat mijn moeder mij erop wees dat het misschien eens tijd werd om mij in te schrijven bij de KvK. Zo gezegd, zo gedaan! Omdat mijn klanten via via kwamen en ik mijn freelance werk meer zag als leuke bijverdiensten naast mijn studie, schreef ik mij in onder de naam ‘Via Vyella’.
Na mijn studie heb ik eerst een blauwe maandag in loondienst gewerkt. Ondanks dat m’n werk en collega’s superleuk waren, wilde ik meer. Ik heb m’n baan opgezegd en fulltime voor Via Vyella gekozen.
Vanuit huis en cafeetjes werken is leuk, maar ik heb toch liever een vaste plek om naartoe te gaan. Daarom ben ik een werkplek gaan huren bij Hashtag Workmode in Rotterdam. Onwijs leuk, leerzaam en echt een aanrader als je nét begint met fulltime ondernemen.
De aanvragen bleven binnenstromen, het werk ging goed, klanten waren tevreden, maar toch had ik m’n doel nog niet behaald. Ik had dusdanig veel plezier in ondernemen dat ik een bedrijf met meerdere medewerkers voor mij zag. En tsja, een medewerker die de telefoon opneemt met “… van via Vyella” vond ik simpelweg niet zo lekker bekken. Daar kwam nog eens bij dat ik dusdanig in het ondernemerschap gerold ben, dat ik zelf stiekem nooit iets aan m’n eigen marketing had gedaan. Het was tijd om het roer om te gooien en aan m’n bedrijf te gaan werken in plaats van er alleen maar in. Na een aantal maanden keihard werken vond er een rebranding plaats en was Online Jungle geboren.
Na de rebranding is alles in sneltreinvaart gegaan. Tussen alle mailtjes die ik dagelijks ontving vond ik ineens een heel leuk berichtje van Pepper, die graag stage bij Online Jungle wilde lopen. Vereerd, maar vooral onwijs leuk! De klik was er gelijk en na 4 maanden wist de eerste Online Jungle stagiaire haar stage af te ronden.
De leergierige Pepper bleek een ruwe tekstdiamant te zijn. Ik heb haar daarom gevraagd of zij een aantal uur per week voor Online Jungle wilde werken en haar antwoord was JA! #whoopwhoop Team Online Jungle was geboren! Inmiddels heeft Pepper de nodige studies en cursussen gevolgd, waardoor we haar volmondig copywriter en SEO expert kunnen noemen.
Toen ik benaderd werd voor een internationale klus was mijn eerste reactie TOF. Mijn Engels is goed, maar goed is in dit geval niet goed genoeg. Het onderzoek, de strategie en de teksten die aangeleverd zouden worden moesten per-fect en foutloos zijn. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een vertaler en sindsdien vertaalt Tamasine met regelmaat teksten vanuit het Nederlands naar Engels.
En daar was uiteraard ook een extra werkplek voor nodig. Daarom heb ik met pijn in m’n hart m’n werkplek bij Workmode opgezegd, om te verkassen naar een eigen Offline Jungle office. Op 1 januari 2020 nam ik de sleutel in ontvangst en op 8 februari vond het openingsfeestje plaats.
Week 2 Corona zou de stage van Liselotte van start gaan. Aangezien zij om op 1 minuut afstand van kantoor woont, durfde we het wel aan. Terwijl Pepper vanuit huis werkte, zijn Liselotte en ik aan de slag gegaan met o.a. de social strategie van Online Jungle én is de Monday Marketing Quizz in het leven geroepen. Dit is een quiz die iedere maandag op onze Instagram stories verschijnt om jouw marketingkennis te testen. Inmiddels heeft stagiaire Fleur de werkzaamheden van Liselotte overgenomen.
Mijn ambitie is niet om van Online Jungle een giga groot bedrijf te maken waarbij je van de ene afdeling naar de ander gestuurd wordt. Ik hou van persoonlijk contact en dat werkt voor mij het beste in een klein team. Omdat ik vind dat iedere fotograaf, videograaf of grafisch ontwerper zijn eigen stijl heeft, heb ik een groot netwerk van verschillende creatieve ondernemers die wij voor verschillende projecten inzetten. Zo wordt précies die fotograaf, videograaf of grafisch ontwerper aan een project gekoppeld die wij bij het project past.
Onze werkwijze
De werkwijze is afhankelijk van de gekozen dienst die je graag uit wilt besteden aan team Online Jungle. Overall gelden voor alle diensten dezelfde stappen die genomen worden, waarna er overgegaan kan worden tot actie!
Briefing
We beginnen altijd met een briefing. Hierin komen de eisen en wensen te staan, zodat de neuzen in ieder geval vanaf het begin alvast dezelfde kant op staan.
Online en offline uitingen
Om een goed beeld te krijgen van jullie bedrijf, spitten wij jullie complete website door en onderzoeken wij jullie verdere online en offline uitingen.
Strategiesessie
Zodra wij een beter beeld hebben gekregen van jullie bedrijf, wordt er een strategiesessie ingepland. Tijdens deze sessie vragen wij jullie het hemd van het lijf om alles te weten te komen over het bedrijf.
Onderzoek
Hierna is het de hoogste tijd om onderzoek te doen naar jullie business. Wie is de doelgroep? Waar bevindt de doelgroep zich? Hoe kan de doelgroep bereikt worden? Wie zijn de concurrenten? En hoe jullie je onderscheiden ten opzichte van jullie concurrenten, waardoor jullie juist opvallen? Dit en nog veel meer wordt en onderzocht in de onderzoeksfase. *
Strategie
Nadat het complete bedrijf van top tot teen is uitgeplozen, is het de hoogste tijd om met de strategie aan de slag te gaan. Hierin wordt antwoord gegeven op hoe de missie, het doel en de doelstellingen bereikt kunnen worden. Kortom, welke middelen hebben we nodig om het doel te kunnen bereiken. *
Plan van Aanpak
Last but not least: welk pad moet er bewandeld worden om de doelgroep te overtuigen om tot actie over te gaan. In deze laatste stap wordt hier gefaseerd antwoord op gegeven om vervolgens over te gaan tot actie!
Afhankelijk van de gekozen dienst wordt het plan gepresenteerd en/of ontvang je een rapport met ons onderzoek, de strategie en het plan van aanpak.