De voordelen en nadelen van LinkedIn adverteren
LinkedIn is inmiddels uitgegroeid tot een heus professioneel platform, met bijna 7,5 miljoen leden in Nederland. Hier vind je ondernemers en hun ondernemingen, medewerkers en ga zo maar door. In tegenstelling tot Instagram en Facebook focust LinkedIn zich op het bedrijfsleven. Via het online platform kun je klanten en potentiële klanten laten zien wat je doet en aanbiedt. En dat allemaal op een professionele manier! Awesome right?
Zit jouw doelgroep op LinkedIn? Kom jij in contact met potentiële klanten door middel van LinkedIn? Wil je meer bereiken met LinkedIn en denk je er dan weleens aan om te adverteren op LinkedIn?
Als jij er over nadenkt om te adverteren op LinkedIn hebben we hier een lijstje met alle pros en cons.
Pros van adverteren met LinkedIn;
- De advertenties worden alleen aan een relevante doelgroep getoond.
- Er zijn specifieke targetingmogelijkheden zoals opleiding, functie, locatie, interessegebieden, e-maildatabase of bezoekersgedrag op je website etc.
- Adverteren op social media is meetbaar.
- Er zijn oneindige mogelijkheden om de doelgroep aan te spreken; video-funnels, sales-funnels en krachtige retargeting advertenties.
Cons van adverteren met LinkedIn;
- Met een te specifieke doelgroep keurt LinkedIn de advertentie niet goed omdat deze te klein is.
- Eye-tracking onderzoek laat zien dat deze advertenties nauwelijks door mensenworden gezien.
- 17% van de Nederlanders gelooft in advertenties.
LinkedIn Premium
Met een premium account heb je meer mogelijkheden en inzicht. Je kunt kiezen uitmeerdere pakketten; career, business, sales en recruitment. Op deze manier past je pakketvolledig bij de behoeftes van je functie. Enkele voordelen zijn; uitgebreid zoeken, apartetijdlijn, stuur personen buiten je netwerk een InMail(bericht) en ga zo maar door.
Heb je interesse in dit account? Je kunt het voor één maand gratis proberen
Wil jij meer weten over adverteren met LinkedIn? Of heb je keuzestress bij het kiezen van je premiumpakket? Wij helpen je graag! Laat van je horen door middel van een belletje of een berichtje