SEO is een geweldige manier om gratis verkeer naar je website te krijgen, máár je zult waarschijnlijk ook wel weten dat SEO niet easy peasy is. In dit blog willen we je toch graag overtuigen om aan je SEO te werken, want het is een duurzame vorm van marketing die je bedrijf of blog absoluut naar het volgende niveau kan tillen. Maar waarom is SEO dan zo geweldig? Wat zijn de voordelen? En een duurzame vorm van marketing, huh? Geen stress; we zullen deze vragen en meer beantwoorden in dit blog.
De voordelen van SEO
Wanneer je een lange adem hebt en een ijzersterke SEO-strategie, zul je op den duur een heel gelukkig mens worden, want je hebt Google als vriend. En Google is niet zomaar een vriend, want gemiddeld vragen zo’n 3,5 miljard mensen per dag advies aan Google. Het zou natuurlijk top zijn als Google jouw bedrijf noemt wanneer één van de gebruikers op zoek is naar een bedrijf of blog zoals die van jou. Met SEO kun je er namelijk voor zorgen dat er tientallen of honderden mensen per dag op jouw website terecht komen die in jouw doelgroep vallen. En wat doe je er op dat moment voor? Niks, want wanneer het staat, staat het zo vast als een huis.
Duurzame vorm van marketing
Waarom is het dan een duurzame vorm van marketing? Met duurzame marketing bedoelen we marketing wat lang blijft bestaan. Laten we namelijk eens naar het tegenovergestelde gaan kijken: fast content. Dit is bijvoorbeeld content op Instagram, Facebook, LinkedIn of een tijdelijke campagne op social media of TV. Het werkt ontzettend goed voor soms een dag of een week, maar na die tijd is het ook klaar. De content bestaat nog wel online, maar het wordt door de media niet meer gepusht. Dit betekent dat het je weinig nieuwe kijkers op zal leveren aan de hand van je content. Maar met SEO is dat compleet anders. Vaak is het namelijk andersom: in het begin krijg je weinig bezoekers en na bijvoorbeeld een jaar of twee heb je opeens vijf keer meer bezoekers of zelfs 50 keer meer! En dit kan, áls je blijft optimaliseren, nog jarenlang zo doorgaan en dat is allemaal gratis!
Voordelen voor SEA
Soms beginnen ondernemers eerst met het adverteren op Google (SEA), voordat ze aan hun SEO werken. Dit is jammer, want wanneer je website organisch goed scoort, kan dat veel voordelen hebben voor je SEA. Hoe beter je organisch scoort, hoe lager de advertentiekosten zijn. Door eerst met SEA te beginnen, betaal je misschien wel voor verkeer wat je ook organisch zou kunnen verkrijgen. Wanneer je een SEO-strategie hebt, kun je je met SEA gaan focussen op de zoekwoorden waar je waarschijnlijk organisch niet snel op zou kunnen scoren. Zo vullen ze elkaar mooi aan.
Wij zien geen redenen meer waarom je niet méteen zou beginnen met je SEO-strategie. Start daarom gelijk met het leren over SEO door onze blogs te lezen zoals ‘Linkbuilding voor SEO’ of ‘Wat is een zoekwoorden onderzoek en hoe gebruik je het?’. Wil je wel beginnen met SEO, maar heb je te weinig tijd en/of kennis? Geen probleem, want Online Jungle helpt je graag met een ijzersterke SEO-strategie! Neem contact met ons op of bekijk onze pagina over SEO.